En lång dag!

Idag gick vi upp ganska tidigt för B skulle till tandläkaren 7.30 och jag var tvungen att köra honom eftersom han och Danne satt här igår och drack vin och lite whiskey. Medan B var inne hos tandläkaren gick jag och Hjördis morgonrundan i stan. Vi fönstershoppade lite. Överallt är det vårkläder. Det är måååååånga dagar kvar innan jag lär ta på mig några vårkläder. Jag släpper ju mina långkalsonger i mitten på juni så det är ju ett tag till...

B hade inga hål och för att fira detta bestämde vi oss för att sova lite till. Niiiiice! Mamma ringde lite över tio och berättade att det fanns ett filmklipp med Niklas Arvidsson på nätet. Jag har jobbat hos Niklas på helger och lov under hela gymnasiet och tränade även hoppning för honom under en period. Här kan ni se filmklippet med Niklas och de helt underbart söta valparna som han räddade undan ett grymt slut på livet: http://hd.se/astorp/2010/01/21/han-hittade-valparna/

När vi vaknat till liv så körde vi till ÖB skulle försöka hitta några termobyxor som jag kan ha i stallet men vi hittade aldrig några. Efter det körde vi till Samarkand och jag shoppade två tunikor. En på HM och en på Kappahl. Kappahl har fått in hur mycket snygga tunikor som helst. De flesta ligger på runt 299:- och det är väl ganska lagom för en fin tunika. Så mycket fint i lantlig stil! Sedan blev det även systemet för att inhandla lite alkoholhaltiga drycker. Efter det följde en snabb runda på donken.

När vi kom hem gick jag och Hjördis för att möta söta Maya. Tog en promenad till slottet. Maya kommer nog att vara närvarande vid festen imorgon. Jippy! Kommer vara så tråkigt när hon flyttat:(

Halv fyra hade jag nyss kommit in från promenaden och kastade på mig stallkläder. Körde till stallet och mockade. Hittade en brodd. Inte dåligt! Sedan skulle jag ringa Sandra men jag hade glömt mobilen hemma, fast jag fick långa telefon av någon som jag inte kan namnet på i stallet. Vid kvart i fem dök Sandra upp och en stund senare var vi iväg. Flisan var sliten i kroppen idag. På söndag ska hon få vila. Vi red igenom en läskig lada. Flisan får vara med om en massa konstiga saker här, men det är bara bra träning! Efter rundan var jag stelfrusen och skyndade mig hem. B hade varit ute en andra eftermiddagsrunda med Hjördan. Han var med Danne och handlade när jag gick ute med henne. Lite svårt att veta vem som ska göra vad emellanåt :P Men bättre med två gånger för mycket än ingen gång!


Jag var hemma vid lite över sju. Slängde mig i duschen och vid halv nio gick jag och B till Ica. Handlade revben och potatissallad. Snabbmat. Så går det när man är i stallet för länge på kvällarna. Men tiden går ju så fort. Och jag är dödstrött på kvällarna. Somnade som en stock igår vid tio med kläder och allt på när Danne och B höll låda här. Men det har jag inte märkt alls.

Fick även att par handskar av B. Jag har kommit hem med kramp varenda kväll hela veckan. Han hade hittat några fodrade handskar från tegera på City Gross. Riktigt bra är dem. Smidiga och allt, och dem passar perfekt. Kommer absolut att använda dem när jag ska ut och rida i kylan. Han är så snäll och söt Björn. Nu slipper jag att få kramp och frysa!

Nu ska jag slänga mig i sängen. Imorgon ska jag hinna med att göra en massa saker! Natti!

FÖRRESTEN! B fick VG (högsta betyget som vanligt) på tentan som han skrev igår. Min fina stjärna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0