En sömnig skrift

Idag åkte jag till stallet vid två. Det var helt tomt när jag kom. Sandra hade redan varit och mockat till sin häst så jag antog att hon inte skulle komma för att rida. Medan jag mockade hörde jag att det kom en bil. Det var Sofie, hon som äger Totta som går i samma hage som Flisan. Hon skulle ut och rida och vi bestämde att vi skulle rida ihop. Det blev en ganska lång runda. Vi var tvungna att gå över en stor väg två gånger men det gick bra. Flisan var faktiskt snäll. Det bästa av allt var att Totta var jättepigg så Flisan fick skynda sig för att hinna med. Vilket hon gjorde frivilligt, utan att jag behövde trycka på henne. Skönt! När vi närmade oss gården igen var nog Flisan ganska trött, jag kunde till och med lätta lite på tyglarna. Härligt! Hoppas att det är någon som ska rida imorgon igen så att jag kan följa med :)

Dagens dumma: fick kramp i händerna på grund av kyla. Detta resulterade i att jag tappade två broddar i boxen. Tur att jag tog med mig två extra från Skåne! Hoppas jag hittar dem imorgon när jag ska mocka...
Dagens bästa: Flisan var underbart snäll hela dagen. Det gick som smort att brodda - super enkelt. Idag var det väldigt kul att rida och pyssla med fina, fina Flisan.

FÖRRESTEN! B fick en femma på sin tenta! Det betyder att han fick högsta betyg. Det var den tentan som han skrev i fredags som var den svåraste han någonsin skrivit. Jag är så stolt! Han är så himla duktig! Nu har han bara tentan imorgon kvar, och jag kommer hålla tummarna för min Älskling som vanligt.

Nu är jag jättetrött så jag ska krypa ner i sängen. Rena sängkläder. Skönt! Jag blir så himla nannig av att vara i stallet. Är inte van. Och träningsvärk har jag. Inte lite heller, men det är gött. Det hör till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0