Fryser

Idag klev jag upp ur sängen vid nio. Ut med Hjördis i 15 minus, brr. Sedan blev det en snabb frukost för att sedan möta Frida på bibblan klockan 10. Befann mig där i två timmar, läste en halv bok under den tiden faktiskt. Förhoppningsvis så läser jag andra halvan på måndag.

Vid lunch gick jag hem. Gick snabbt igenom ändringarna på c-uppsatsen för att sedan äta lunch med B. När klockan var halv två skyndade jag till stallet. Idag så tog jag ett fleecetäcke på Flisan som jag la över sadlen så att jag kunde sitta på det. Sedan tog jag det som ska vara på halsen och lindade in mina ben i. Det blev ganska mysigt:) Struntade i stövlarna och provade med skorna för att se om det var varmare. Tappade känsel i fingrar och tår som vanligt. Men jag slipper kramp nu när jag fått vantar av B. I stallet tyckte de att jag var lite tokig som red ut i denna kylan. Men jag vill inte låta Flisan stå. Hon blir ju så himla pigg! Imorgon ska hon dock få vila om det är lika kallt. B var lite orolig att jag skulle förfrysa kinderna. Men så länge man inte rider för långt funkar det. Men det gör ont!

Nu är B på Ica. Vi ska äta kyckling, broccoli, gorgonzola och creme fraiche. Det blir någon slags gratäng. Får se om det blir gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0