Hjälp. Jag fattar inte?

Nu har jag suttit ett tag och läst i ett häfte till imorgon då vi ska ha lektion i ekonomikursen. Det kommer gå käpp rätt åt helvete. Det vet jag redan nu. Inte nog med att alla ord har äckligt lika betydelser, det finns dessutom en hel hög med flöden hit och dit. Sedan snackas det om resultat, prestation och effektivitet. Sen gav jag upp. Det är inte ens lönt att jag försöker lösa någon uppgift. Jag är körd.

Mitt ända hopp är Frida. Jag ska våldgästa hennes lägenhet en dag och tvinga henne att bjuda mig på té medan hon förklarar att den här kursen är lätt som en plätt. Det är bara jag som missuppfattat det hela. Sedan förklarar hon det här med alla flöderna och poletten trillar ner hos mig direkt. Detta leder till att jag skriver ett klockrent godkänt på tentan.

I min dröm kanske...


Åh jag orkar inte. Inte nu. Inte nu när jag inte får äta socker. Jag vill ligga i sängen och äta choklad hela dagen samtidigt som jag tycker synd om mig själv.

Jaja, min helg är räddad i alla fall: EKONOMI- OCH PROJKETPLUGG! står det i kalendern. Yes.

Kommentarer
Postat av: Frida

haha du får gärna våldgästa men jag är verkligen inte rätt person att förstå vad vi håller på med :p



(magnus försökte förklara nåt om ränta idag och jag stod som ett frågetecken tills han sa: du får gå hem vi behöver inte prata om det här. så jag gick hem..)



men det är roligare att försöka förstå tillsammans så vi kan kolla på det nån dag, jag har inte orkat läst många sidor..

2010-01-26 @ 22:31:23
Postat av: Johanna

Hahaha fan va kul. Så brukar det bli när Björn också ska förklara något :P



Ja vi får boka in en pluggdag nästa vecka:)

2010-01-27 @ 07:15:50
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0