KLART!

Nu är det klart! Min uppsats stod sist på schemat. Det var en pina att få vänta så länge. Jag har svettats rejält under armarna idag. Examinatorn ställde riktigt svåra frågor. När det var Mayas tur så sa han "Det här låter som hård kritik, men det tror jag nog att du klarar av att ta", sedan gjorde han en jättelång paus så att stackars Maya fick vänta jättelänge på kritiken. Fast kritiken var faktiskt inte alls så farlig som man trodde först.

Själv så fick jag inte så jättemycket kritik. Min opponent sa nästan ingenting negativt. Vi pratade allmänt om hur man kan läsa boken på olika sätt och om det fanns någon läsning som sa emot min tes. Jag försvarade mig hyffsat bra, det handlade mest om hur man tolkar. Sedan var det lite rörigt med alla olika karaktärer och jag fick förslag på hur man kunnat dela in analysen i olika delar för att göra det ännu tydligare. Men det är inget jag kan göra nu i efterhand så det var mest ett förslag. Och sedan kunde jag ha skrivit i inledningen att jag ägnade mig åt en motiv läsning. Så det ska jag nog lägga till nu efteråt. Annars så var resten mest positivt.

Vi fick veta att ingen behövde vara orolig för att bli underkänd - alla är godkända. Imorgon får vi veta om vi får G eller VG som betyg.

Ikväll ska jag fira tillsammans med Maya och Corey att uppsatskursen är slut. Jag kan inte fatta att jag blivit godkänd på min c-uppsats. Helt otroligt! Jag är så himla glad! För tillfället bryr jag mig inte om vilket betyg jag får. Jag blev godkänd! Så det blir fest i en korridor ikväll. Härligt! Tyvärr kan inte B följa med eftersom han har tenta imorgon :(

Det dåliga med denna dagen var att bilen inte gick igenom besiktningen. Så på söndag ska B och hans pappa försöka fixa det som behövs fixas så att den kan ombesiktigas.

Nej nu ska vi till Ica. Idag blir det pommes, bearnaise, och fläskytterfilé för att fira! JIPPY!

Kommentarer
Postat av: Eva Lundh

Härligt Johanna! Fira nu ordentligt, det är du värd!

Men jag håller kvar en tumme för Björn. Kramar till er bägge!

2010-01-14 @ 17:50:01
Postat av: emelie

grattis snäckan! härligt att du klarade det. många kramar

2010-01-14 @ 22:46:05
URL: http://thenewemelie.blogg.se/
Postat av: Johanna

Farmor: Jag firade ordentligt! Vi ses ikväll och då får vi fira lite till :) Kramar



Emelie: tack så jättemycket tjejen! Kramis!

2010-01-15 @ 13:51:33
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0