Motgångar

Usch, ekonomikursen känns inte alls bra. Fattar inte hur jag ska lära mig göra likviditetsbudget och resultatbudget. Det kommer garanterat att komma på tentan, det sa läraren. Nästa vecka ska jag och Frida i alla fall försöka göra två övningar. Måtte poletten trillar ner då! Jag vill inte vara med om några omtentor.

Fick responsen på uppsatsen idag. Jag fick som bekant bara G+ och är såklart jätteledsen över att jag var så nära VG-. Handledarens argument är dessutom väldigt märkliga. B tycker att jag ska överklaga betyget. Men jag orkar inte. Om jag redan fått ett G+ så känns det som att jag inte är värd mer, oavsett hur jag gör. Jag är så liten och dum jämfört med dem känns det som:P Nu ska jag bara göra de sista j*vla ändringarna innan jag skickar in skiten för publicering. Sen ska jag gömma uppsatsen någonstans där jag slipper se den på måååånga år och låta bli att tänka på det. Jag blir bara ledsen och fylld med ångest. Varför var jag så dum? Hur kunde jag göra de där ändringarna?

Idag blev det ingen ridning på grund av snöstormen. Jag funderade ett tag på att ge mig ut ändå men kom sedan på att alla vägar nog hade snöat/blåst igen så jag hade nog bara ridit vilse. Och det vill man inte i det här vädret! Flisan såg ut som en snöhäst när jag tog in henne. Men hon var varm och go innanför täcket i alla fall:) När jag nästan var färdig kom Paula och frågade om vi inte kunde hjälpas åt med att ta in alla hästarna. Det var så synd om dem att vara ute i stormen. Man kan tydligen ta in hästarna tidigare vid "skitväder", det är ju bra! Sedan borstade jag Flisan och ryckte manen. Hon blev så snygg! Hon verkade inte vara särskilt ledsen över att slippa gå ut igen. Det är så skönt att vara i stallet. Där glömmer man bort allt som har med skola att göra. Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0