Mysigt!

Åh det var helt underbart att rida i snön!!! Sofie visade mig en ny runda idag. Jag fick se en stor "kulle" som man kan klättra på med hästarna. Vi vågade dock inte oss upp på grund av all snön. Hästarna plumsade i den djupa snön och frustade rejält. Solen kom faktiskt fram en stund när vi var ute också. Det var så himla mysigt. Som att vara i fjällen. Sen blev det trav och Flisan fick ett litet spratt. Dock inget bockspratt. Det var mer ett nu-tar-jag-bettet-och-springer-så-fort-jag-kan-spratt. Hon är mycket lättare att galoppera än trava så jag körde lite kort galopp i slutet. MYSIGT! När vi kom ut på vägen visade Sofie mig att hon kört ner i diket imorse (hon fodrade imorse) men på något märkligt sätt hade hon lyckats ta sig upp igen. Såg helt galet ut. Hon måste haft mycket tur. Själv körde jag i 30 km/h genom hela Skir. Vill absolut inte hamna i diket :P

Jag var i stallet vid elva och var klar två. Vi var ute och red i en timme och sen tar det ju ganska en stund att brodda fast Flisan är super duktig. Nu har jag tänkt att Flisan ska vara ute till den som har insläpp kommer. Hon är riktigt varm under täcket så det borde ju gå!

När jag körde hem från stallet blev det en runda på Ica + Apoteket. Var riktigt hungrig när jag kom hem. Åt bara två stekta ägg och lite bacon till frukost så det försvann snabbt när jag var i stallet.

Det fick bli lite mellis när jag kom hem:


Det blev naturell yoggi, turkisk yoghurt, grädde, linfrö, lite andra frö och björnbär. Man får faktiskt lov att äta bär när man går på Atkins. Finns inte alls mycket kolhydrater i bär så det är bra! Det tar ett tag att vänja sig vid den syrliga smaken från den naturella yoggin, men tar man i grädde så blir det lite bättre:)

Nu ska jag duscha sen rasta hunden och efter det PLUGGA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0