Söndagsgöra

Vi landade på Bishops Arms igår och åt god pubmat. Klockan 21.30 drog Avatar igång. Den var väldigt fin. De där blåa varelserna är otroligt vackra, både på insidan och utsidan.

Idag har jag läst min uppsats om och om och om igen. Det var nog bra för jag upptäckte att jag skrivit ett citat två gånger och det fanns något ställe där det fattades ett ord. Min uppsats landar på 20 sidor med innehållsförteckning och källförteckning. 21 med framsida. Själv tycker jag att det är alldeles för lite! Min handledare har dock inte sagt något om mitt sidantal så det borde inte vara något större bekymmer. Innan hade jag 22 sidor men eftersom jag var tvungen att gå tillbaka till mitt förra utkast så landade det hela på 20 sidor. Nu är min uppsats redo för att skrivas ut. Det finns inget mer jag kan göra. Innan klockan 12 imorgon ska uppsatsen lämnas till examinator, handledare, opponent och till den som är andraläsare.

Vi blir bara fyra på opponeringen. Och jag känner hela högen. Det känns skönt. Från början var det en kille som jag inte känner som skulle opponera på min uppsats men han hoppade av i sista sekunden.

Nu ska jag nog damma lite. Har suttit i fyra timmar med uppsatsen och börjar bli lite trött på det nu. Ikväll kommer Maya hit och ska skriva ut sin.

4 dagar kvar till opponering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0