Välkommen till Småland Flisan!

Jag stack till stallet vid halv fyra och började mocka. Fick sms av Sofie att hon skulle komma vid halv fem. Tog in Flisan och började brodda så länge, det tar ju trots allt en stund. Men det går så himla smidigt nu jämfört med vad det har gjort förr. Skönt!

Sofies syster Ida följde också med. Hon hade pannlampa på sig så att vi kunde hitta i mörkret. Vi blev tvungna att rida förbi en stor och läskig lastmaskinen som lastade på träd på en lastbil. Men det gick faktiskt ganska bra. En bit senare var vi inne i skogen och Totta och Flisan tvästannade. Jag kunde känna Flisans hjärtslag genom sadeln.
Jag: varför stannade dem?
Sofie: ser du älgen?
Jag: jaa shit. Så här nära har jag aldrig varit en älg. Och Flisan har aldrig sett en älg!
Sofie: välkommen till Småland Flisan!


Efter det traskade vi vidare, lugnt och fint faktiskt. Sedan blev det trav en bra bit. Härligt! Flisan gick med långa, fina, avslappnade steg.

Hon blir lite ledsen när hon kommer tillbaka till stallet och är helt ensam. Men så fort hon hittar sitt hö blir hon lugn som en filbunke! Ska prova att inte ge henne så jättemycket hö när hon kommer in, om jag fortsätter med det så kommer hon rulla fram inom en snar framtid.

Imorgon ska jag rida med Sandra. Hon slutar först vid fyra så det blir lite sen ridning. Men det gör inget. Går bra så länge jag har sällskap :)

B och Danne lagar mat nu. Jag är huuuuungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0