Vi ses på fredag Älskling

Nu har jag nyss varit och lämnat min uppsats i examinatorn respektive handledarens fack. Det känns ganska märkligt att den är inlämnad. Träffade resten av klassen och satt och pratade en stund. Har fått sekundärlitteratur till den uppsatsen som jag ska opponera på.

Det här kommer inte bli någon rolig vecka.


Jag har opponering på torsdag och så fort jag är färdig med det här inlägget så ska jag sätta igång med att läsa uppsatsen och försöka hitta något att kritisera. Sen har B tenta på onsdag och fredag. Och samma dag som jag har min opponering så ska B iväg för att besiktiga bilen (hoppas att den går igenom). För att göra den här veckan ännu trevligare så befinner jag mig i den där veckan som alla tjejer gör en gång i månaden. Jippy. Om jag annars är nervös, ängslig, gnällig, frustrerad och orolig så är det ingen som vill veta hur den här veckan blir. Eftrersom B har tenta så har han inte tid med att försöka pusha och peppa mig. Precis som jag inte har tid att peppa honom. Under normala förhållande brukar vi fungera ganska bra som stöd till varandra i tentaperioder eftersom vi sällan har tenta samtidigt. Men så blir det inte den här veckan. Jag måste fokusera till 100% på mitt och han ska fokusera 100% på sitt. Nu får vi ta hand om oss själva. Det finns varken tid, ork eller energi till att ömka någon annan. Som jag sa imorse: vi ses fredag kväll Älskling. Ungefär så kommer det bli. Vi kommer att befinna oss i två olika världar fram till dess.

När B skrivit sin tenta på fredag åker vi en snabbis till Skåne för att gratta syrran som blir 20 och Tobbe som blir 25. På söndagen kommer troligtvis mamma och pappa åka med upp eftersom Flisan flyttar hit då. Beror lite på väder och så. Men till fredag måste jag skjuta dessa tankarna åt sidan. Jag har grymt mycket funderingar kring Flisan men det finns inte plats för de just nu. Jag får ta hand om alla de bekymmerna i helgen helt enkelt.

Nu ska jag sätta igång.

3 dagar kvar till opponering

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0