Hej Skåne!

Nu har vi flyttat in i vår nya lägenhet. Den är inte särskilt fräsch. Allting är gammalt och lite småäckligt. Men nu har vi börjat fått in våra egna möbler, gardiner och lampor vilket gör en hel del. Jag tror nog att vi ska trivas.

Det har varit ganska mycket slit. I lördags körde vi en vända med Birgitta och Sune. Sedan hjälpte min snälla brorsa till att lasta av i Åstorp. På kvällen åkte jag upp till Flisan och red en runda i skogen. Mys! Och efter att mamma och pappa hade varit på bröllop så körde de till Halmstad och hämtade Benissa som nu är tillbaka på Skogsgården igen!

Igår var det dags för det stora lasset. Efter att ha ätit frukost hos mamma och pappa så åkte vi + brorsan till Växjö för att börja packa in i släpet som pappa hade hyrt. När det var fullt dök Micke upp med en liten "lastbil" som han hade lånat så fyllde vi den med. Sedan körde de hem medan jag och mamma städade klart lägenheten. I Åstorp hjälpte Danne och Nicke till med att bära upp så det gick väldigt smidigt!

Just nu sitter jag faktiskt i Växjö. På Campus. I bibblan. Vid en dator. Vi har ju inget internet hemma ännu. Har fått låna ett litet internet av pappa (sånt där som man kan ta med sig överallt). Snällt av honom! Men det funkar inte så smidigt enligt B. Och jag har verkligen inte haft tid att sitta vid någon dator.

Anledningen till att jag är här nu är att lägenheten ska besiktigas klockan 13.30. Och B är i Kalmar för att redovisa sitt examnesarbete på Ericsson. Medan jag körde hit så tränade B på att redovisa. Smidigt:)

När lägenheten är besiktigad så tänkte jag gå ner till stan och titta lite tills B kommer och hämtar mig. Sedan kör vi till Åstorp igen.

Jag har med mig en bok som jag tänkte läsa. Och sen så ska jag ringa Maria och höra om hon har tid med en hoppträning. Längtar!

Stort tack till alla som hjälpte till med vår flytt. Utan er hade det verkligen aldrig gått!

Jag tycker det känns lite märkligt med den nya lägenheten. Fast å ena sidan så ska vi inte bo där hela livet. Vi tog ju bara första bästa lägenhet för att ha någonstans att bo. Å andra sidan så är det så himla skönt att vara när familjen och vännerna! Det känns så overkligt att mamma och pappa finns några minut ifrån oss. Har inte vant mig vid tanken ännu. Allting känns väldigt överväldigande. Men det är skönt att vara hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0