städar och städar

God morgon! Eller ja, God förmiddag är det kanske. Idag gick vi upp vid åtta. B är och redovisar/opponerar just nu. Det går säkert bra, han tränade på mig igår och jag tyckte han var jätteduktig.

Eftersom jag redovisade igår så har jag inget mer att göra denna terminen. SKÖNT! Fast jag ska till skolan på torsdag för att lyssna på resten av redovisningarna och sedan gå på en föreläsning om hur man skriver cv och personligt brev inför praktiken. Men det är allt.

Igår tömde jag toaletten så nu finns det minimalt med saker där inne. Och hyllan monterade jag också ner. Medan jag gjorde det så städade B i köket. Snart är det färdigt i köket. Ska bara städa kylen (frysen är klar) och städskåpet. Jag tänkte börja städa toaletten idag så behöver man bara torka av snabbt i helgen.

I eftermiddag ska vi även montera ner skrivbordet. Imorgon ska fönsterna putsas och sedan är det inte så mycket mer vi kan göra förrän sakerna är ute. Garderoben städade jag igår så den är ju också klar. Sedan är det golv (dammsuga och tvätta), torka lister, torka fönsterkarm och tvätta av dörrarna. Sen är det finito. Jag tror att städningen kommer gå riktigt snabbt i helgen eftersom vi har gjort det värsta redan.

Idag tror jag att Maria ska rida Flisan. Jag har en känsla av att hon kommer vara busig eftersom hon har vilat i tre dagar. Men jag hoppas att det går bra.

Såg förresten att det inte blir något SM i körning i Åstorp i år. Trist.

Nej jag får väl sätta fart.

Undrar om man hinner med att vistas lite i solen idag. Hade varit skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0