Dagen före tenta

Igår åt jag och B pizza tillsammans med Danne. Det fick bli lite snabbmat eftersom B gick i skolan till fem och skulle festa ganska snart efter det.

När grabbarna börjat festa hemma hos Danne fortsatte jag med mitt ekonomiplugg. Klockan tio orkade jag inte mer. Jag var helt slutkörd. Men jag körde igenom nästan alla uppgifter igår, de jag inte orkade har jag gjort nu på morgonen. Det känns faktiskt som jag gjort övningarna så många gånger nu så det börjar verkligen sitta, börjar känna mig färdigpluggad. Det finns vissa småsaker som jag fortfarande är osäker på. Det som jag är mest nervös över är att jag ska få hjärnsläpp när det dyker upp nya övningar på tentan. Bli låst och inte komma framåt. Det är det värsta som kan hända. Men vi får se. Jag vill så gärna klara denna tentan och har verkligen pluggat som fan! Idag ska jag mest ägna mig åt anteckningarna och få det mesta från boken att sitta. Typ varför budgeterar man? När budgeterar man? Hur ser processen ut och vilka stratergier finns? Kritik berörande budgetering. Olika typer av budgetar (delbudgetar och huvudbudgetar). Om jag klarar av att svara på de frågorna tror jag att jag klarar av att svara på frågorna på tentan. Men det är bara vad jag tror. Man vet ju aldrig vilka frågor som kan komma. Det finns ju ingen möjlighet att plugga in en hel bok till en tenta utan man får helt enkelt fundera över vad man tror kommer på tentan. Läraren sa att helheten är viktig och för att få godkänt gissar jag på att man måste kunna svara på ovanstående frågor för att visa att man har förstått kursen. Men det är bara en gissning, jag vet inte... FRUSTRERANDE!

Just nu håller jag på att tvätta. Det är bra att tvätta när man pluggar. Då blir man tvungen att gå ut i den friska luften efter 40 minuter och det gör verkligen en gott. Då får man nya krafter till man kommer in igen.

B sover som en stock. Jag hittade honom på soffan vid sex imorse. Han hade lagt sig där bara för att han inte ville väcka mig. Han kom hem vid fyra mummlade han. Tror att han fortfarande var ganska full när jag väckte honom. Men det är bra, 25 år ska firas ordentligt. När jag gick upp vid halv åtta mummlande han något om att det varit kul också så det verkar ha varit en lyckad kväll.

Nu ska jag plugga, plugga, plugga. Sista chansen!

Om jag inte klarar tentan (är ganska inställd på det) så har jag i alla fall pluggat så mycket så att jag borde ha en väldigt god grund till att klara omtentan. Hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: maya

Lycka till!!! :*

2010-03-04 @ 22:14:18
URL: http://mayaslillaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0