En flummig dag

Saker och ting gick inte riktigt som planerat idag. För det första kunde jag inte hålla i mina pengar. Jag gick in på HMs hemsida och shoppade för 300 kronor. Fick tre olika (jäkligt snygga) saker för det. Jag hade fått typ en tröja eller väska för samma summa på GT (märk här hur jag försöker intala mig själv att det var bra att jag spenderade pengar på HM). Något som är riktigt dåligt med HM är att de har sjukt lååååång leveranstid. Vecka 16 kommer jag att få mina kläder!!! Helt ofattbart. Vet knappt om det är värt det. Men vissa saker kommer inte ens ut i butik och jag blev så kär i några fina toppar. Vårtoppar, passar i och för sig utmärkt till vecka 16 när våren förhoppningsvis kommit.

Det andra som sket sig var lektionen. Läraren kom aldrig. Istället gick jag och Frida till bibblan och (pluggade? Eeeh nej!) tog en fika. Pratade om framtiden. Just nu ser vi ganska lika på framtiden. Vi är rätt förvirrade båda två. Mycket på grund av den extremt flummiga utbildningen vi går och den extremt flummiga arbetsmarknaden. Vilken tur att vi också är flummiga. Vi är som gjorda för det här flummet. Okej, nu blev det lite väl flummigt...

Annars så har jag cyklat till stallet, pysslat och ridit fina Flisan och cyklat hem. Det går fort som bara den att cykla. Men jag hoppar av en gång på vägen till stallet på grund av en backe, och samma sak en gång på vägen hem. Men varje dag kommer jag en bit längre. Jag sätter upp mål, typ: när jag når trädet får jag hoppa av och gå. Och nästa dag: när jag når stenen efter trädet får jag hoppa av och gå.

Det funkar rätt bra. Som belöning till mig själv har jag bakat och ätit kladdkaka. Och ingen middag har jag ätit idag. B hade redan ätit när jag kom hem och jag befinner mig i en trist vecka där fika och kakor faller mig bättre i smaken än mat (fast så ser det ut för min del för det mesta, men jag ar faktiskt inte varit hungrig alls idag).

Pluggat har jag inte gjort alls idag. Jag har ingen motivation. Efter tenta och vid en ny kurs passar man alltid på att slappa (det är därför som jag måste plugga som en galning nästa vecka). Men jag måste nog ta mig till bibblan imorgon. Annars blir det aldrig något gjort. Jag har köpt en begagnad bok i alla fall. Enligt några på kursen ska den vara skitsvårt att fatta. Resten av böckerna får jag sitta på bibblan och läsa. Så det gäller att jag tar mig dit! Men imorgon, då ska jag ta tag i plugget. Nu är det slut på slappandet och latheten, back to school.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0