En mysig helg!

I fredags var vi framme i Åstorp ganska sent. Babe åkte till Helsingborg för att dricka öl med några kompisar. Jag stannade hos mamma och pappa, satt i soffan och läste Hypnotisören.

På lördagen gick jag upp hyffsat tidigt för att gå ut i stallet med mamma och mocka till hästarna. När mockningen var klar så körde vi till Granngården. Jag och mamma köpte varsitt regntäcke. Eller ja, jag kan väl nästan säga att jag fick ett regntäcke. Vilket jag såklart är väldigt lycklig över!

Det var lite dåligt väder så jag passade på att inviga mina nya gummistövlar som jag hämtade i fredags:

Väl hemma grattade jag pappa i förskott (han fyller år idag) och han fick en rom av mig och B + trisslotter. När klockan sedan närmade sig två var det dags att åka mot Spången. Där träffade vi resten av släkten. Vi var tjugo stycken. Åt väldigt god mat!

När vi var färdiga på Spången körde vi hem till mamma och pappa. Vissa följde med för att dricka gott och äta lite godis. Jag och Mia var igång med groggarna direkt.


Vid midnatt gav sig de sista gästerna iväg och vi gick och la oss. Gick upp hyffsat tidigt igår för Hjördis kunde inte sova längre. Hjälpte mamma med stallet och fikade gott efter det. Det blev en väldigt mysig söndag. B och pappa fixade med någon brandvägg medan jag och mamma slöade i soffan. På eftermiddagen var jag och mamma ute för att fixa påskris till mig. Som jag naturligtvis glömde där hemma! Typiskt! Lite senare blev det pizza och vi rullade hem efter det.

Det var en väldigt mysig helg (som vanligt när man är hemma) fast nu är det måndag och böckerna kallar.

Jag körde förresten pappas nya traktor en sväng när jag var hemma, det var kul:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0