Johnny Cash

Igår såg jag och B Walk the line. Vilken film, en av de bästa jag sett. Vilket liv Johnny Cash levde, och vilken musik. Härligt! Det var så fint att han fick sin June till sist och att de levde ihop resten av sina liv.

I filmen är det en av mina favoritskådespelare som spelar Johnny Cash, nämligen Joaquin Phoenix. Han är sååååå bra! Tyvärr har han lagt av med skådespelandet för att istället satsa på sin hiphop (?!) karriär. En väldigt omskriven historia. Man känner inte längre igenom honom på grund av hans enorma skägg. Och det är verkligen tråkigt att man inte får se han i fler filmer.

Joaquin som Johnny:


Det är Joaquins röst som man kan höra i filmen och den är läskigt likt Johnny Cash's röst. Joaquin är i filmen även väldigt lik Johnny. June Carter spelas av Reese Witherspoon, det var June som hjälpte Johnny med hans drogmissbruk och när han varit ren i ett halvår friade han till henne på en scen (han hade tidigare friat till henne väldigt många gånger men hon sa nej varenda gång. Samma natt friade han till henne och hon sa nej och blev arg. Johnny fick endast lov att tilltala henne på scenen efter denna natt och därför blev han "tvungen" att fria på scenen. Men nu sa hon ja!). Det var mitt i sången nedan som han friade, han kunde inte fortsätta sjunga låten tillsammans med henne om de inte var gifta.



Lite finare video i It aint me babe


Som vanligt när jag blir berörd av något så fastnar jag och kan inte släppa det. Då är det bra grejjer:P Se den, se den, se den om ni inte redan gjort det!

Förresten, Joaquin inte riktigt lika het idag (fem år efter han spelade Johnny Cash):


Kommentarer
Postat av: Frida

haha jag hans musikkarriär sägs ju vara nåt karriärtrick men jag vet inte.. :p filmen är iaf underbar!!

2010-03-17 @ 09:06:47
Postat av: Johanna

Hm, tror knappast att det är ett "karriärtrick", han verkar faktiskt vara ganska seriös med sin hiphop:P Haha! I en intervju jag såg sa han att hans mål var att på andra sätt beröra människor så som han gjort med sitt skådespeleri. Men jag vet inte hur han ska åstadkomma det med hiphop:P

2010-03-17 @ 10:29:28
URL: http://jhs.blogg.se/
Postat av: Carro

Ååh jag älskar Walk the Line!! Sjukt bra film. Och Reese är underbart. Allt är underbart! :D

/Ett troget Cash (i dubbel bemärkelse) fan

2010-03-17 @ 10:47:51
URL: http://carolinesundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0