Klick!

Vet ni vad jag har gjort? Jag har köpt något dyrt. Något för 600 kronor. Vill ni veta vad det är?


Jag kunde inte låta bli! Jag behöver verkligen ett par gummistövlar. Visserligen kunde jag köpt ett par på Ica Maxi för hundra spänn men dessa är ju döläckra! Jag har velat ha sådana i över ett år nu. Och nu kunde jag inte låta bli. Jag hade faktiskt pengar kvar sedan jag jobbat som jag naturligtvis borde sparat till något annat. Typ? Äh, jag vet inte. Jag ska köpa ett regntäcke till Flisan i helgen men det har jag otroligt nog också råd med. Jag vet inte vad jag och B har pysslat med denna terminen men vi har båda lyckats spara in ganska mycket pengar sedan vi jobbat på loven. Härligt! Då får man väl lov att unna sig gummistövlar? Visseligen har vi inte hittat på så mycket. Vi har mest pluggat, gått på bio någon gång och handlat lite kläder. Vi brukar alltid känna att vi inte har råd så därför gör man inte så mycket. Men ja, jag ska inte säga att jag har mycket pengar för det har jag inte. Men jag har mer nu än vad jag hade för ett år sedan. Det beror på att jag stod i delin på bland annat julafton. Så jag har ju fått jobba för det. Och sedan har jag väldigt snälla föräldrar som hjälper mig med Flisan, utan dem hade jag varit körd för längesedan. Men nu är det inte så lång tid kvar till det är dags för mig att betala för Flisan. Vilket kommer kännas skönt för det är jobbigt när någon annan betalar för en tycker jag. Det känns som att man står i ständig skuld. Och det kommer jag göra till mina föräldrar. Det blir mycket hästpassning i framtiden medan de är på semester:)

Och jag kommer faktiskt att överleva juni månad också eftersom skatten kommer då och jag betalar alltid för mycket skatt.

Nu har det slutat regna så nu ska jag cykla till stallet. Beställde stövlarna på nätet så jag hoppas att jag får dem hyffsat fort!

Kommentarer
Postat av: EMMA

Jag tror oxkså att hon har det bra där hon är nu, det plågade att se henne dom sista dagarna. Nu har hon frid <3



Pssst, måste hålla med om att stövlarna var läckra! Själv har jag ett par rodblommiga, ser ut som ett bokmärke =)

2010-03-24 @ 22:55:15
URL: http://egolife.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja det viktigaste är som sagt att djuret får det bra vilket hon säkert har nu:)



Häftigt med blommiga! Nu väntar jag på leveransen. Inget är som väntans tider:P

2010-03-25 @ 08:42:23
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0