Måndags tankar.

Igår var en väldigt mysig dag. På förmiddagen låg jag mest på soffan och tittade på tv. Vid två så cyklade jag, B och Hjördis till stallet. Det blev premiärtur för Hjördis i den rosa cykelkorgen som är gjord för att söta vovvar ska få en safe tripp. Hon verkade tycka att det var riktigt mysigt! Själv höll jag på att avlida, ingen kondis! Men nu är jag tvungen att cykla eftersom bilen är kass och det känns bra. Jag behöver verkligen röra på mig! Idag kommer det nog att bli lite kämpigt. Inte nog med att jag ska cykla till stallet, jag ska dessutom passa Paulas hästar. Detta innebär att jag ska cykla till stallet, mocka tre boxar, fylla nio höpåsar, fylla tre spannar med vatten, rida en häst och cykla hem igen. Jag somnar nog gott ikväll!

Har suttit och funderat lite på vad jag ska göra om denna utbildningen aldrig kommer att ge mig något jobb. Det finns en lärarutbildning på 90 poäng (1,5 år) som man kan läsa om man är klar med sitt huvudämne. Och jag har tagit reda på att jag kan tillgodoräkna mina 30 poäng i nordiska språk och 90 poäng i litteraturvetenskap för att söka in på det programmet. På det programmet får man pedagogik, versakmhetsförlagd utbildning och så får man skriva ett examensarbete. Det låter väl som en bra plan B? Det bästa med kursen är att det är en distanskurs så jag kan läsa den från skåne om jag vill. Så om det verklgen skiter sig riktigt rejält och jag inte vet vart jag ska ta vägen så får jag väl fortsätta plugga. Jag är absolut inte sugen på att fortsätta för tillfället men att ha en reservplan är väl aldrig fel. Men vi får se vad som händer i framtiden.

Nu ska jag plocka ihop lite gamla kursböcker som jag ska gå bort med till campus bokhandlen. Dem "förmedlar" böcker. Det innebär att man får pengar först när böckerna sålts. Men jag tycker det verkar bra så jag tänkte lämna dem där. Man vill ju inte släpa på en massa tunga böcker som man ändå inte vill ha vid en flytt.

Kommentarer
Postat av: maya

Faaan vilket bra tips Johanna! Distanskurs också! Det ska jag nog läsa jag med faktiskt. Perfekt! Är det från lnu? Länk?

2010-03-08 @ 12:35:41
URL: http://mayaslillaliv.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag ska leta upp sidan igen och skicka länken på FB:P

2010-03-08 @ 18:51:43
URL: http://jhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0