Skaune

Nu är vi hemma i Växjö igen.

I fredags blev det god mat hos mamma och pappa. Pappa hade byggt ett snyggt räcke vid trappan som jag fotade:

Sedan åkte vi ner till Micke och Dorrit där det fixades med mat inför kalaset på lördagen.

På lördagen gick jag med mamma ut i stallet. Borstade lite lagom leriga hästar. Det tog sin tid! Vid elva kom det en tjej och tittade på Choffe, vi får väl se vad resultatet av den visningen blir. Hoppas på det bästa! På kvällen var det sedan dags för kalas. B fick arbeta lite med en present, gå igenom en massa frågeformulär för att till sist få öppna sin present.




Det är väldigt passande med en lillebror som har körkort. Han körde oss hem från scoutgården.

Idag tog vi oss upp ur sängen (bäddsoffan) vid nio. Mamma och pappa gick ut i stallet. Mamma för att mocka och pappa för att mecka. Vi har nu fått lysrör i hela stallet. Tolv stycken! Så himla skönt och efterlängtat! Nu kan man se vad man pysslar med. Tyvärr glömde jag bort att ta med kameran ut i stallet så det blev inga bilder. Men nästa helg ska vi till Skåne igen så då ska jag ta bilder på stallet! Och på den nya traktorn som pappa köpt som jag glömde fota.

Jag städade även sadelkammaren. Putsade alla bett och träns + tvättade golvet. Och pappa hjälpte mig med att ta upp en hylla på loftet som stått och skräpat. Nu är där riktigt tjusigt!

Egentligen hade jag och mamma planer på att åka på hingstvisning på Tullstorp idag men vi orkade inte. Mamma var lite sjuk i lördags och krasslig idag med och jag var inte heller pigg. Men vi har varit där ganska många gånger nu så då gör det ju inget om man missar en gång.

Jag och B åkte en sväng till Birgitta och Sune innan idag. Tittade på lite film och letade påskägg. Sunes fiskar visade sig simma väldigt högt (vilket ledde till att de andra nivåerna var högre än "normalt"). Men till sist hittade jag och B två påskägg som vi blev väldigt glada över:)

Jag körde hem idag och är helt slut nu. Dödstrött. Ska slänga mig i sängen. Trodde jag hade skola imorgon men det hade jag inte. Skönt! Har visserligen väldigt mycket att plugga så sysslolös är jag inte på länge. Nu ska jag nanna.

Tack för en härlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0