Tappsko nr 2?

Det var ganska svårt att hålla ögonen öppna på föreläsningen idag. Jag var oengagerad och orkade inte lyssna ordentligt. Jobbigt. Efter föreläsningen ringde jag mamma och bad om lite recept, sedan gick jag och handlade. Bakade en kaka när jag kom hem och cyklade sedan till stallet. Jag hade ju redan mockat så tanken var att jag bara skulle rida en sväng. Jag tog in Flisan och upptäckte att hennes andra baksko håller på att lossna. Eftersom jag inte har några verktyg kunde jag inte dra av den. Sömmarna var helt av i den ena sidan och jag var lite orolig för hur det skulle gå om jag gav mig ut på en ridtur. Hon stod dessutom och vilade konstant med benet som det redan fattas en sko på. Jag ringde mamma och bad om råd. Hon tyckte att jag skulle vänta med att rida till efter torsdag när hovslagaren har varit där. Flisan har jättekänsliga hovar och blir väldigt öm när hon tappar skor.

Så hon får alltså vila imorgon också men på torsdag, då ska jag rida! Äntligen! Det kommer nog bli ganska vilt eftersom hon vilat hela helgen, skrittat på travat på måndagen och sedan vilat två dagar till. Puuh. Men jag vill inte att hon ska ha ont i fötterna så det får väl bli lite kämpigt då.

Pratade förresten med en annan tjej i stallet som hade hovslgaren på besök i fredags. Under helgen fick hennes häst en tappsko så hovslagaren fick komma på måndagen igen. Nu hade hennes häst tappat en till och hovslagaren skulle komma imorgon. Jag hoppas att det inte blir så med Flisan. Det hade varit skönt om skorna stannde på. Men något säger mig att det inte kommer bli så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0