Tisdag

Idag ringde klockan halv åtta och det kändes som om det var halv fem på morgonen. Vad har hänt med mig?! Jag som brukar vara så morgonpigg. B följde faktiskt med mig och Hjördis ut på morgonrundan, vi blev lika förvånade båda två men det var härligt med sällskap:) Sen satte B igång med sitt tentaplugg och jag läste i boken Historiebruk. När klockan var kvart i elva cyklade jag till stallet, min tur att lunchfodra. Red en runda med hyresvärden först. Hennes häst är 24 år så det gick väldigt lugnt och stilla. Men det var skönt. Det blir inte galopp varje dag men det gör inget, får bli galopp imorgon istället. Sedan fick Flisan vara utan täcke och äta sin lunch. Hon fick enormt mycket lunch-hö eftersom hon antagligen inte kommer in förrän vid sju någon gång. Så det var verkligen en bamsehög hon hade att jobba med. Men hon blir ju jättehungrig om hon inte får mycket lunch när hon är ute så länge.

Jag var hemma igen lite över två. Jag och B gick och köpte lite pizza. Det brukar bli så när någon av oss tentapluggar. Bs böcker och anteckningar ligger i hela köket så att röja undan där inför matlagning är ett projekt i sig. Då är pizza lättare.

Jag har nyss läst en artikel som vi fått av läraren (som även har skrivit den), den var väldigt intressant! Handlar om industri som kulturarv. Jag blev väldigt nyfiken efter att ha läst artiklen så det ska bli spännande att fortsätta denna kursen! Nu ska jag fortsätta att ta mig igenom den svårlästa Historiebruks boken. Pust!

Imorgon klockan tolv ska Hjördis trimas. Stackarn, det gör nog jätteont när de rycker av allt håret (fast B säger att hon skulle tänkt på det innan hon föddes som Noffe men det kan ju inte hon hjälpa). Men det behövs verkligen, hon är väldigt långhårig. Det är exakt 5 månader sedan hon trimades sist. Jag lägger in före- och efterbilder imorgon. Hon är ju sockersöt när hon kommer fram under pälsen. Då ser man hur liten hon är egentligen. Det mesta är ju päls!


Fick hem lite saker idag som jag beställt till Hjördis. Fast det ska sparas till 120 års kalaset på lördag. Men jag lovar att lägga in bilder efter det. Hon blir så söt (egentligen är det lite toooo much men jag kunde inte låta bli).

Tillbaka till soffan och boken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0