Under täcket vill jag vara idag.

Om en halvtimme börjar föreläsningen om arkeologi. Jag har inte kunnat läsa litteraturen eftersom boken på bibblan var utlånad och det fanns ingen i referens. Men jag tror att jag klarar mig ganska bra ändå.

Idag har jag två extra hästar att ta hand om. Inte bara idag utan resten av veckan. Puh. Men så får jag också hjälp i helgen när vi ska till Åstorp. IGEN. Måste rida Flisan en lång runda idag. Hon var galet pigg igår så hon behöver galoppera. Tänkte rida på banvallen, läskigt att rida över den stora vägen bara. Men så får det bli. Är ganska trött idag. Boken om industriellt kulturarv är lite seg.

B lagar ärtsoppa. Tokmycket soppa, vart ska vi få plats med den undrar jag?

Ikväll blir det kanske film med Frida. Jag har ganska mycket att göra men får väl försöka klämma in det:P Måste som sagt bli klar med boken. Imorgon är jag visserligen ledig men måste till stan för att handla present till pappa. Och sen har jag ju extra hästarna att ta hand om vilket gör att det tar lång tid i stallet. Och hunden ska ut. Måste packa inför helgen och på fredag är det programträff + att jag ska hinna med stallet.

Idag hade jag gärna legat under täcket hela dagen. Och ändå har jag det bra som kan disponera min tid hur jag vill. Inget 7-4 jobb här inte. Usch vad jag är lat och gnällig. Så är det ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0