Utsläpp

Idag ringde klockan 05.45, det var längesedan jag gick upp så tidigt. Gick i alla fall ut med Hjördis i kylan och när jag kom in var även B uppe. Slängde i mig lite frukost och körde till stallet för att fodra hästarna och släppa ut. Det gick hyffsat snabbt faktiskt. Hann även med att mocka.

Om en timme börjar skolan. Ska gå på seminarium, har ingen aning om vad vi ska prata om. Instruktionerna kring vad som ska göras till när är lite flummiga så det får bli som det blir. Jag har inte läst klart min bok och inte artiklarna heller men om jag fattade allt rätt så behövde det inte vara klart till idag.

Igår när jag var i stallet upptäckte jag att Flisan hade tappat en baksko. Aj aj. Inte bra. Ringde till en hovslagare som jag pratade med förra veckan men han hade dåligt med tid så han tyckte att jag skulle försöka med någon annan. Ringde till Paula som messade nummert till den hovslagaren som hon har. Han sa att han inte hade tid förrän nästa vecka. Jag berättade att hon hade tappat en sko och då sa han att han kunde komma och slå på den i veckan om jag ville. Igår kväll skickade han ett sms att han kunde sko hela hästen på torsdag vilket är superbra! Då slipper Flisan gå utan sko så länge. Skönt. Jag kan andas ut.

Nu ska jag göra vid mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0