depp

Idag har inte varit någon bra dag. Mest depp. Ibland blir det bara så. Det enda som har gått bra är mina tre timmar på bibblan. Jag har nu 5 sidor av 5-10. Ska bara börja knyta ihop också så det inte är så flummigt.

B närmar sig inlämning på sitt exjobb, han pluggar verkligen hela dagarna. Det går inte att få kontakt med honom. Jag vet i och för sig hur det är. Har ju själv varit där. Den sista tiden innan inlämning är inget kul. Min c-uppsats förknippas mest med massa tårar på lilljulafton. Fy fan.

För övrigt så kom CSN idag. Får ju bara ett halvt CSN i juni. Så jag och B fick vars 4000 och sedan hade vi 1,5 hyra att betala vilket blev ca 8000. Det står alltså minus, minus, minus på kontot. Och det händer så jävla mycket denna månaden som kostar pengar. B har försökt övertala mig hela dagen att det ordnar sig (han har mer pengar än vad jag har:P) men jag hatar att vara beroende av andra. Jag måste köpa studentpresenter och sedan ska håret klippas (eftersom jag klippte mig sist i juni 2009, det börjar bli slitet). Jag köpte en topp inför ett barndop som jag hade tänkt ha på studenten, problemet är att jag tänkt köpa en kjol att ha till. Jeans på studenten känns ju helfel. Jag vet inte hur jag ska göra faktiskt, men att lägga pengar på kläder inom den närmsta tiden är så idiotiskt det kan bli. Det känns inte alls kul för tillfället.

Och sen börjar jag inte jobba förrän 17 juni. Så då får jag typ bara en halv månadslön i juli.

Det är tur att skatten kommer innan midsommar. Men jag kommer ju ändå få ge allt till B eftersom jag kommer att stå i skuld till honom.

Usch nej fy fasiken. Det här är inte kul. Jag ska duscha och gå och lägga mig. Skulle gärna vilja ligga under ett täcke till augusti när slantarna förhoppningsvis har kommit in.

Det var längesedan jag ägnade ett helt inlägg åt gnäll men det behövs ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0