hästsnack!

För ungefär en timme sedan kom jag hem. Jag har varit i stallet sedan halv fyra. Gitta och Henrik hade stallmöte idag, jag var mest där för att få prata lite häst och umgås. Det var väldigt trevligt! Först bjöds det på grillad korv med bröd och sedan kärleksmums och kaffe. Gotti gott gott! Tänk om man hade varit kvar i vinter när det går att få tillgång till ridhus för en inte allt för dyr peng. Man blir sugen. Fast jag har i och för sig inte så långt till ridhus i Skåne. Det var en väldigt trevlig kväll och jag pratade alldeles för mycket som vanligt. Så är det när det gäller hästar. Man har så mycket man vill dela med sig av och det är så kul att få lyssna till vad andra har för erfarenheter av hästar. Man lär sig nya saker hela tiden!

Vid elva i förmiddags kom Sabina hit. Hon hade med sig en söt lite vovve vid namn Elvis som Hjördis genast blev förälskad i. Vi drack lite kaffe här hemma och gick sedan en runda med hundarna på Campus. Sedan körde vi till stan och åt lunchbuffé på en kinarestaurang. Efter det blev det en runda på HM där jag handlade en kofta för 99 kronor och ett par solbrillor för 59. Det skulle jag inte gjort! Jag var övertygad om att jag hade mer pengar än vad jag hade. Det gick tydligen åt ganska mycket mer än vad jag trodde till tågbiljetter och mat i fredags. Aj aj aj. Jag får vill skicka efter ett smslån (till min sambo). Ungefär två veckor kvar till csn. Och det är allkår i helgen. Jag kommer inte kunna köpa någon dricka alls ute. Det får bli mycket dricka hemma istället. Haha.

Nu ska jag duscha och försöka lugna ner mig lite. Mamma ringde och berättade lite hästnyheter som jag blev väldigt glad av att höra. Men eftersom inget är i hamn ännu så vågar jag inte avslöja något.

Det har varit en fantastisk dag idag. Och min bok har kommit så jag har läst inledningen i den i alla fall:P Och den kostade 153 spänn. Suck...

Elvis och Hjördis.

Sabina och Björn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0