katastrof hoven

när jag kollade facebook idag så hade jag ett tråkigt meddelande av en tjej från stallet. Hon skrev att Flisan hade tappat en sko. Usch, jag är så trött på alla skor som flyger hit och dit. Jag och B körde till City Gross direkt för att köpa sömm. Det tog ett tag innan vi fattade vilken sort vi skulle ha, men vi hittade rätt till sist.

Sedan åkte vi till stallet. Hoven såg katastrofalt dålig ut. Den har gått sönder både på utsidan och insidan. Det var minsann inte lätt att sätta på en sko på en så trasig hov! B hjälpte i alla fall mig med att spika på den. Han var väldigt duktig för att aldrig ha gjort något liknande innan. Jag förklarade för honom hur den skulle sitta och liknande och jag hade inte kunnat göra det bättre själv. Det var såklart skitsvårt eftersom hoven är så söndrig. Jag är glad om den sitter på dagen ut. Men om den åker av så är det kört, det går inte att sätta på den igen. Den kommer nog aldrig att sitta på en vecka till :(

den dåliga hoven så B försökte sätta fast en sko på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0