lerh#lvete

när jag kom till stallet så stod Flisan precis vid grinden så jag kollade om hon hade skorna på och det hade hon.

När jag hade mockat så gick jag ut i hagen för att hämta henne och när hon fick syn på mig så sprang hon som en galning till den andra delen av hagen. Jag började traska och i leran hittade jag en sko. OH NO! Ena framskon hade åkt av. Dock inte den som B satte på igår utan den andra. Lagom tosig gick jag in i stallet och började med jobbet. Flisan var inte alls snäll, hon vägrade att stå stilla. Det var väldigt påfrestande och jag skrek på henne ganska rejält. Jag lyckades med bedriften att få i tre sömmar på varje sida. Sedan var jag genomsvett och riktigt trött. Satte in Flisan i boxen en stund.

Det första hon gör är att kissa. Men åååååh, varför fattade jag inte det direkt?? Det var ju därför som hon sprang runt som en galning. Dumma mig.

Sedan blev det banvallen för lite balansträning och galoppombyten.

Tredje gång gilt nu?

Och förresten, det verkar vara min tur att ha otur för avmaskningsmedlet (det som jag skulle ha med en tub) var slut så jag måste till stan imorgon. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0