Mamma och pappa hälsar på!

Vilken underbar dag jag har haft!

Vaknade av mig själv vid sju och gick ut med Hjördis då. Sedan slängde jag i mig två mackor och cyklade till stallet. Red i det underbara vädert, Flisan var riktigt fin att rida på idag. Det kändes som jag kunde styrt rätt in på tävlingsbanan. Synd att det inte känns så varje dag...

Vid elva var jag hemma igen och då hade B tvättat golven och gjort fint här hemma. Duschade och gjorde vid mig och vid ett var mamma och pappa här:) Vi drack kaffe och åt cokladbollar som jag gjort plus hemgjorda hallongrottor. Sedan körde vi allihop till stallet. Jag fick ett fint bomullstäcke till Flisan av mamma som jag skulle ta på henne. Tyvärr hade hon rullat sig i den värsta dyngan:( Hon var så blank och fin när jag cyklade hem imorse men det varade inte länge... Jag borstade henne lite snabbt och slängde på täcket (håller tummarna för att det inte ska regna imorgon). Sedan körde vi hem igen och tog en promenad med Hjördis på campus. Vid Tufvan var det värsta konserten så där bjöds vi på lite musik. Sedan lämnde vi Hjördis och körde ner till stan för att leta mat. Åt på Akropolis för första gången (en grekisk restaurang) och det var mycket gott! Satt i solen på uteserveringen och hade det himla mysigt! Sedan avslutade vi hemma hos oss med en kopp kaffe.

När vi kom hem hade Hjördis ätit upp hela vår godisskål!!! Hon har gått och kräkt i samma takt som vi har torkat upp. Nu har vi spärrat av så hon bara kan vara i hallen. Stackarn förstår inte att man blir sjuk om man äter så myket godis... Inte bra.

Tack mamma och pappa för en supermysig dag. Längtar till vi bor i Skåne för då kan man göra sånt här mycket oftare.


pappa och mamma som körde mc hit:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0