måndag

Äntligen måndag! Efter tre dagars festande känns det skönt att vardagen är tillbaka. Jag känner mig fortfarande inte riktigt kry. Är väldigt trött idag, B med. Men jag trotsade tröttheten och gick upp klockan åtta för att gå ut med Hjördis. Sedan åt jag och B frukost. Efter det tvättade vi. Jisses med tvätt. Man använder ju galet mycket kläder när det är fest. Puuh. Men det är skönt att ha det avklarat. Under tiden som vi har tvättat så har vi pluggat. Jag har läst halva Gibson-boken nu. Det som verkar mest intressant (det vill säga de som jag fattar mest av) handlar om genus. Fast Frida är lite inne på det spåret redan så jag vet inte vad jag ska hitta på. Jag är ganska intresserad av hur Satan porträtteras som androgyn i filmen så jag kanske kan satsa på det. Skrev ju min c-uppsats om androgyniteten i To the Lighthouse så jag gillar temat.

Igår var en väldigt mysig söndag. Jag var riktigt trött och bestämde mig för att hoppa över ridningen. Flisan verkade ha samma inställning som mig för när jag gick ut i hagen och skulle ta in henne (för att borsta henne) så skenade hon iväg som en galning när hon fick syn på mig. Haha. Vi var nog lika slitna båda två.

På eftermiddagen var vi på City Gross med Danne och Karina. Vi var riktigt slöa allihop. När vi kom hem igen lagade vi tacos, mums så gott det var! Sedan tittade vi på filmen Horsemen som Jonas Åkerlund har gjort. Jag gillar inte skräckfilmer men denna var faktiskt bra. Lite äckliga bilder mellan varven var det förstås.

Nu ska jag plugga i en timme till. Sedan ska jag gå ut med hunden. Efter det ska vi köra till Hemmakväll och lämna tillbaka filmen + köpa lite papp (eftersom vi ska måla i helgen). Vid fem ska jag cykla till lilla hästen. Funderar på att ta ett pass på ridbanan. Får väl se hur peppade vi är.

Nu ska jag tillbaka till boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0