tappsko:(

När jag kom till stallet igår och tog in Flisan så upptäckte jag att hennes baksko höll på att trilla av. Jag blev riktigt irriterad eftersom det hade varit en hovslagare i stallet som kört därifrån precis när jag upptäckte den lösa skon. Jag började i alla fall fundera på vad jag skulle göra. Sömmarna stod åt alla håll så jag började med att ragga avbitartång. Jag hade tur för en tjej i stallet vid namn Sara hade en komplett hovslagarlåda som jag fick låna :) Så jag tog bort alla krokiga sömmar. Sedan ringde jag hovslagaren som inte kunde svara på när/om han kunde komma och slå på skon. Jahapp. Vad skulle jag göra nu då? Jag började kolla runt i stallet ifall någon hade sömmar men det var det ingen som hade. Sen skickade jag sms till Lisa som ringde och sa att hon kanske hade några i en låda. Så jag kollade där och hittade tre stycken. Blev väldigt lycklig :D Nu skulle jag bara våga slå på den. Jag gick en tappskokurs på gymnasiet men det är ju fyra år sedan jag satte på en tappsko! Och det var under tiden som hovslagaren stod och tittade på och kollade så att jag gjorde rätt. Jag rådfrågade mamma som tyckte att jag skulle prova. Sagt och gjort. Den första blev inte så bra men de andra två satt som en smäck. Nu får vi se hur länge den sitter kvar. Hoppas den kan sitta till nästa lördag. Flisan ska få nya skor så fort hon kommer till Skåne.

Imorse ringde klockan 5.30. Jag var redan vaken då, hade svårt för att sova igår. Mycket på gång nu och då blir det svårt att slappna av. Jag gick i alla fall upp och slängde i mig frukost och sen cyklade jag till stallet. Det var riktigt varmt redan på morgonen!! Trots att jag bara hade min vindjacka så blev jag väldigt varm av cykelturen. När jag kom fram till stallet fick alla hästarna mat och vid sju var hela högen ute. Sedan fixade jag resten och gick sedan för att hämta Flisan som gått längst ner i hagen. Eftersom det tog lång tid för mig igår att sätta på bakskon (det var många delmoment) igår så hann jag aldrig rida. Det kompenserade jag idag med en runda ner till universitetet. Det gick bra och Flisan kändes fräsch och fin:) Jag var lite rädd att hon inte skulle kunna gå på det benet som jag spikat i hoven.

Lite över tio var jag hemma. Vrålhungrig så jag tog en macka. Nu har jag varit vaken i sex timmar och är dödstrött! Ska nog vila mig en stund innan det är dags att börja skriva om Passion of the Christ. Vet inte riktigt hur jag ska börja, får se hur det blir.

Och förresten så har mamma beställt hinderpark med cavaletti och sockerbitar och sånt. Åååh jag vill bara hem nu, nu, nu så man kan komma igång med träning och tävling. LÄNGTAR. Efter denna veckan är det bara två veckor kvar. Wiiiiiiih.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0