till Kalmar

arbetsmarknadsdagen för humanister igår var trevlig. Det var två föreläsningar som var riktigt bra, de andra var sådär. En kille som var riktigt bra var en som var musiknörd och datanörd som ägde ett bolag som bland annat jobbade med The ark och massa andra artister (kommer inte ihåg fler för tillfället). Han håller nu på att doktorera och hade lyckats tillgodoräkna en del av det arbete som han gjort till högskolepoäng. Men i praktiken hade han gått från nian på högstadiet till att skriva doktorsavhandling. Spännande. Han verkade mest ha haft turen att arbeta med rätt människor och påpekade att det är mycket bra om man har en god alkoholhantering eftersom att det är över en öl (och inte på kontorstid) som de flesta kontakter etableras.

Den andra föreläsningen som var bra var en man som startat upp Metro på flera ställen i världen. Han pratade lite om vad han letar för egenskaper när han ska anställa. Ett jävlar-i-namma kan väl sammanfatta vad han önskade hos sina medarbetare. Han pratade även om hur nyfikenhet, envishet och otålighet är väldigt bra egenskaper att ha med sig när man arbetar med ett kreativt yrke.

Jag känner mig inspirerad efter gårdagen i alla fall:)


Idag ska vi åka till Kalmar. Vi=de fem som läser kursen att gestalta kulturarv. Så idag ska vi titta på hur man på museet har valt att gestalta våld och krig (tror jag?). Det är väl en form av inledning till nästa föreläsning då vi ska göra en filmanalys av 300 och se hur den filmen gestaltar kutlurarv.

Det ska i alla fall bli väldigt kul att få komma iväg. Längesedan det hände så mycket spännande saker i mitt liv som det gör nu. Utflykter, ny lägenhet, snart flytt, allkår osv. Härligt!

Efter vårt besök står det att det blir "samkväm". Det innebär alltså att vi ska dricka öl. Gött! Då är det bra att ha i bakhuvudet vad Hultsfredkillen sa: gott alkoholsinne. Fast det tycker jag nog att jag har faktiskt:P

I eftermiddag kommer Birgitta på Sune hit. Jag sitter antagligen på tåget påväg hem när de anländer. Men vi ska äta och dricka gott ikväll är det tänkt. Härligt!

Eftersom min dag är fullproppad så var jag i stallet vid åtta och mockade. Tog även på Flisan lite mer kläder på halsen. Blåser ju som bara den ute! Hon får vila idag vilket känns obefogat eftersom hon var galet pigg igår. Min fina lilla fux:)

Nu är naglarna målade, ska bara föna håret. 11.34 går bussen. Sedan går tåget 11.58 och jag är framme i Kalmar vid ett.

Ha en super mysig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0